joi, 19 august 2021

Gabriel Garcia Marquez -ep II

Gabriel Garcia Marquez,s-a retras din viața publică din motive de sănătate : cancer limfatic.
A trimis o scrisoare de rămas bun prietenilor,cititorilor și admiratorilor lui si datorită Internetului acum este difuzată.
Vă recomand s-o citiți întrucât acest scurt text scris de către unul dintre cei mai strălucitori latinoamericani
din ultimii ani este mai mult decât mișcător.....
”........Unui copil i-aș da aripi,dar l-aș lăsa singur să învețe să zboare.Pe bătrâni i-aș învăța că moartea nu vine cu bătrânețea, ci cu uitarea.
Atâtea lucruri am învățat de la voi oamenii......
Am învățat  că toată lumea vrea să trăiasca  pe vârful muntelui,însă fără să bage de seamă că adevărata fericire rezidă în felul de a-l escalada.Am învățat că atunci când un nou născut strânge cu pumnul lui micuț pentru prima oară,degetul părintelui,l-a acaparat pentru totdeauna.
Am învățat că un om are dreptul să se uite în jos la altul,doar atunci când ar trebui să-l ajute să se ridice .
Sunt atâtea lucruri pe care am putut să le învăț de la voi,dar nu cred că mi-ar servi,deoarece atunci când voi fi băgat în interiorul acelei cutii,înseamnă că în mod nefericit mor.
Spune întotdeauna ce simți și fă ce gândești . Dacă aș ști că asta ar fi ultima oară când te voi vedea dormind ,te-aș îmbrățișa foarte strâns și l-aș ruga pe Dumnezeu să fiu păzitorul sufletului tău,Dacă aș ști că asta ar fi ultima oară când te voi vedea ieșind pe ușă,ți-aș da o îmbrățișare,un sărut și te-aș chema înapoi să-ți dau mai multe.Dacă aș ști că asta ar fi ultima oară când aud vocea ta ,aș înregistra fiecare dintre cuvintele tale pentru a le putea asculta o dată și încă o dată  până la infinit.
Dacă aș ști că acestea ar fi ultimele minute în care te-aș vedea,aș spune ”te iubesc” și nu mi-aș asuma în mod prostesc gândul că deja știi.
Întotdeauna există ziua de mâine și viața ne dă de fiecare dată altă oportunitate pentru a face lucrurile bine,dar dacă cumva greșesc și ziua de azi e tot ce ne rămâne mi-ar face plăcere să-ți spun cât te iubesc ,că niciodată nu te voi uita.
Ziua de mâine nu-i este asigurată nimănui,tânăr sau bătrân.
Azi poate să fie ultima zi  când îi vezi pe cei pe care îi iubești.
De aceea nu mai aștepta ,fă-o azi ,întrucât dacă ziua de mâine nu va ajunge niciodată,în mod sigur vei regreta  ziua când nu ți-ai făcut timp pentru un surâs,o îmbrățișare,un sărut și că ai fost prea ocupat ca să le conferi o ultimă dorință.
Să-i menții pe cei pe care -i iubești aproape de tine ,spune-le la ureche cât de multă nevoie ai de ei ,iubește-i și tratează-i bine,ia-ți timp să le spui ”îmi pare rău”,”iartă-mă”,”te rog” și toate cuvinele de dragoste pe ca le știi.
Nimeni nu-și va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
Cere-i Domnului tăria și ânțelepciunea pentru a le exprima.Demonstrează-le prietenilor tăi cât de importanți sunt pentru tine.”
 
Oare câți dintre noi suntem în stare să spunem cu voce tare, mulțimea de  gânduri frumoase,care ne frământă de atâtea ori în viață ?
 
Citat Elena Albuțiu


 



 


Niciun comentariu: