miercuri, 18 august 2021

Gabriel Garcia Marquez

Valori umane. :
Scriitorul Gabriel Garcia Marquez,s-a retras din  viața publică din motive de sănătate: cancer limfatic.
A trimis o scrisoare de rămas bun prietenilor,cititorilor  și admiratorilor și datorită Internetului este acum difuzată.
Vă recomand s-o citiți,întrucât acest scurt text,scris de unul dintre cei mai strălucitori latinoamericani din ultimii ani este mai mult decât mișcător.
”Dacă pentru o clipă Dumnezeu ar uita că sunt o marionetă de cârpă și mi-ar dărui  o bucățică de viață, probabil că nu aș mai spune tot ceea ce gândesc,însă în mod categoric aș gândi tot ceea ce zic.
Aș da valoare lucrurilor,dar nu pentru ce valorează,ci pentru ce semnifică.
Aș dormi mai puțin,dar aș visa mai mult,înțelegând că pentru fiecare minut în care închidem ochii ,pierdem 60 de secunde de lumină. Aș merge când ceilalți se opresc,m-aș trezi când ceilalți dorm. Aș asculta când ceilalți vorbesc și cât m-aș bucura de o înghețată cu ciocolată !
Dacă Dumnezeu mi-ar face cadou o bucățică de viață m-aș îmbrăca foarte modest,m-aș ântimde la soare lăsâd la vedere nu numai corpul ci și sufletul meu.
Doamne Dumnezeul meu dacă aș avea inima, aș grava ura mea peste gheață și aș aștepta până soarele răsare.Aș picta cu un vis a lui Van Gogh despre stele un poem a lui Benedetti  și un cântec a lui Serrat,ar fi serenada pe ca aș oferi-o lunii.Aș uda cu lacrmile mele trandafirii,pentru a simți durerea spinilor și sărutul încarnat al petalelor...
Dumnezeul meu dacă aș avea o bucățică de viață n-aș lăsa nici-o zi fără să le spun oamenilor pe care îi iubesc ,că îi iubesc.Aș convinge pe fiecare femeie sau bărbat ,spunându-le că sunt favoriții mei și aș trăi îndrăgostit de dragoste,
Oamenilor le-aș demonstra că se înșeală crezând că nu se mai îndrăgostesc când îmbătrânesc,neștiind că
îmbăttânesc când nu se mai îndrăgostesc.
.................urmează episodul 2”
Citat Elena Albuțiu

Niciun comentariu: