marți, 11 decembrie 2018

Procuror spălat penal de fapte de corupție la Alba Iulia ? ep.IV

Din colecția interviuri celebre.
Jurnalistul Florin Ardelean la 1 iunie 2006 a avut o discuție celebră cu faimosul procuror suspendat Lele Alexandru,acuzat de comiterea unor fapte de corupție de procurori din Parchetul General al României.
Continuare din episoadele anterioare :
”FA.- Ai dovezi pentru ce spui ?
LA.-am hărtiile procurorului,care a conspectat informările,Mercea este aicea și Dorel Burtă,pe care îl face important pentru mine.Ce are nenorocitul acesta ăsta dle....cu mine,că nu avea competență să facă așa ceva.....Cu toate acestea sunt acte pe care le-am depus la dosarul instanței,pe care le-am discutat....care ce să spun...nu am crezut că este posibil așa ceva.....și mârșăvia celor care le-au făcut....probabil că face orice stat din lume.
De fapt dosarul Tărău-Lele-Panait ,ce ascunde ?Pauză....
FA.- Ce ascunde de fapt cazul Tărău ?Dincolo de Tărău de fapt ?
LA. Este un scenariu pe care l-am repetat eu ,să zic în premieră în presă,dar pare umva tenebros și incredibil,am discutat cu jurnaliști de investigații de la alte ziare de mare audiență și care mi-au spus ....dle este absurd ceea ce spui și nu mi-am permis să relatez ,decât în momentul ăn care am avut dovada despre implicarea serviciilor secrete,aaa....practic Oradea....practic în Oradea,traficul cu produse petroliere a luat o amploare deosebită abea prin anii 1997 și a ținut până prin anii 2001-2002.

Atunci ..A coincis practic cu ce s-a întâmplat în Jimbolia,cu privire la acele acte de trafic nelegal cu produse petroliere,organele judiciare și inclusiv SRI să recunoască implicarea unor ofițeri de SRI în actele și toate operațiunile....a fost o operațiune,care practic a făcut atunci foarte mult rău imaginii....pînă la urmă cazul a avut atunci ,câteva cazuri care au ajuns în instanță....au ajuns a..inclusiv ofițeri ai Serviciului Român de Informații și s-a găsit o explicație,știu eu....liniștitoare pentru opinia publică din Romania și în special în străinătate și nu au avut reacții nelegale,s-a spus că acele acte de contrabandă organizate practic de SRI au avut girul organismelor internaționale pentru a salva populația civilă de consecințele războiului din Iugoslavia.Să admitem că a fost așa..In conturile SRI însă nu s-au regăsit decât câteva milioane de lei,deși au fost de ordinul de 200.000 de ....După 2001 o grămadă de persoane implicate în aceea contrab,atâtandă s-au mutat în Bihor,aaa....sunt cunoscute atât foști ofițeri,cum este Ogășanu și Bara....acest prior,despre care nu se știe mare lucru,fratele unui ofițer de poliție....dar și cei care asigurau legătura dintre partea română și partea sârbă și care nu erau niște legături directe,ci erau realizate prin oameni....niște italieni....foarte,foarte încâlcită este....Dar s-a stabilit în oraș.Ei din perioada respectivă urmează apoi și pașii pe care l-a urmat în Bihor,traficul cu produse petroliere............................................................................................................................
Acest trafic nu s-a făcut numai pe latura lui externă,ci avea încă două ramificații f.f.f.importante și ca volum erau mult peste latura externă....”
Va continua : episodul V.
Redat Elena Albuțiu

Niciun comentariu: