marți, 18 octombrie 2016

Lista celor 10” NU ” la negocierea cu șefii.

Multe rele s-ar evita dacă am da dovadă de educație și bun simț în contact cu oamenii în general,cu colegii de muncă,cu șefii ierarhic superiori.
Să nu pierdem ocazia de a asculta sfaturile pertinente ale altora.
De această dată să aflăm cum ar trebui să negociem cu șefii ,ca să fim apreciați obiectiv în exercitarea oricărei profesii :

1)Nu evita să discuți despre problema ta cu cel responsabil de ea,amânând momentul.
2)Nu considera că un prim răspuns negativ este un atac la persoana ta,nu-l acuza pe șef că nu te înțelege,discutând își poate schimba opinia.
3)Nu nega că dorești să lucrezi singur,discutând aveți o confruntare de idei și numai după aceea negociați practic propunerea ta.
4)Nu-l jigni folosind cuvinte grele,creind o atmosferă tensionată.
5)Nu lăsa conflictul temporar apărut din cauza unei divergențe de opinii să se extindă și asupra altor aspecte profesionale.
6)Nu insista asupra faptului că tu ai dreptate,chiar dacă asta este realitatea .
7)Nu da ultimatum.
8)Nu ridica vocea,nu-l întrerupe,nu folosi un limbaj care să-l culpabilizeze numai pe el,iritându-l pentru moment.
9)Nu pleca brusc  părăsind camera,nu-i închide telefonul,chiar dacă nu-ți convine raspunsul lui.Reluarea discuției va fi mult mai dificilă și nu faci decât să agravezi starea conflictuală.
10) Nu uita că scopul tău când ai început discuția era rezolvarea unei probleme.
EA.

Niciun comentariu: