vineri, 13 martie 2020

DEZINTOXICAREA MINȚII ep.I

Din media :
1.-Este important să avem acces la o informație corectă,autorizată,de încredere,cum ar fi :World Health Organizventionation sau European Center Disease Prevention and Control și să evităm pe cât posibil informații paramedicale cu surse neverificate,distorsionate sau cele la nivel de simț comun.

2.-Recursul la gândirea optimă lucidă,înțeleaptă,înlăturarea gândurilor iraționale prin întrebări cheie,cum ar fi :
-am motive reale să mă îngrijorez ?
-există cazuri în jurul meu de contaminare cu COVID-19,care mi-ar da motive reale să mă îngrijorez?
-care ar fi lucrurile importante pe care ar fi de dorit să mă focalizez și mi-ar distrage atenția de la acest subiect ?
-ce fac în mod real din ceea ce cunosc ca să mă protejez de acest virus ?
-care este cel mai rău lucru ce mi se poate întâmpla ?
-cum ar arăta viața mea dacă nu aș fi obsedat  de tema de contaminare ?
-ce cred că pot câștiga inconștient din faptul că prefer să mențin mereu aproape o stare de teamă și vigilență în viața mea ?
-cum e să-mi scape lucrurile de sub control ? cum e să nu pot controla mereu lucrurile din viața mea sau a altora ? Ce face acest lucru cu mine ? cum ar arăta viața mea cu mai puțin control ?Care din activitățile pe care nu le pot face sau care îmi iau foarte mult timp să le fac,le-aș putea înfăptui poate în mai puțin timp ?

3.- Evită să stai expus la mediul toxic de manipulare psihică oferit de mass-media și să catastrofez evenimentele legate de COVID-19.

4.-Panica poate duce la comportament ,care poate amplifica transmiterea bolii după cum este cazul în regiunea Nordul Italiei.

5.-E bine să știi că o mare majoritate a celor care contractează COVID-19 nu dezvoltă forme majore sau alții chiar deloc și se pot trata acasă.

6.-Evită compania oamenilor panicați și a celor obsedați de această problemă.

7,-Există tendința firească a oamenilor de a valida convingerile preexitente ,a le da o încărcătură emoțională inadecvată și mult amplificată și apoi a genera o profeție auto-împlinită,adică se îmbolnăvesc tocmai ca să -și dovedească teama  ca fiind justificată.(proces inconștient)

8.Cu cât oamenii se intoxică mai mult cu aceste false informații prejudicioase ,cu atât devin mai hipervigilente și în consecință ,vor interpreta orice știre ca un potențial pericol iminent,ceea ce va declanșa o stare de alertă și distres ce descarcă în corp în mod inutil adrenalină,care în mod repetat poate duce la boli și tulburări psihice somatice,sau vor deveni ipohondri având convingerea că orice simptom al cuiva ar fi un semn că și ei au boala ori germofogi,fiind obsedați de microbi și germeni patogeni.

9.- Atitudini xenofobe ,care vin din prejudecăți și stereotipuri culturale ce fac să întărească și să dezvolte cogniții și comportamente iraționale (ex.asiatici admonestați )

10.- Este dovedit că oamenii în situații extreme de criză majoră,devin mai uniți,mai solidari și dornici de a-i sprijini pe cei vulnerabili  deaoarece timpul și interesele lor cad în plan secundar iar supraviețuitorii promovează unitatea ,solidaritatea și responsabilitatea față de ceilalți.Camus afirma în romanul său celebru ”Ciuma”,” A fi om înseamnă responsabilitate...” Fii un sprijin fizic și moral pentru cei din jur.

Va continua.
Extrase EA.

Niciun comentariu: