joi, 25 iulie 2013

Un procuror vinovat fara vina ?continuare ep.XIII

"Cum va putea Lele sa conteste dovezile acuzarii,care sunt fara echivoc si care sunt probe certe pentru infractiuni grave de coruptie ? Ce motive ar fi sa puna la indoiala autodenunturile inaintate autoritatii publice de catre cei jefuiti de bani ziua in amiaza mare ,cum a fost cazul lui R. Zoltan...?Iata ce spune acest om de afaceri din Oradea : "In anul 1999 am fost adus cu mandat de aducere la procurorul Lele Alexandru.Am avut o discutie verbala cu el,in biroul lui si mi-a adus la cunostinta ca are rezolvare la comisia rogatorie venita din Ungaria,privind unele afaceri penale despre exportul de combustibil....I-am declarat ca nu am niciun amestec si nu ma simt vinovat de fapte penale.Mi-a raspuns pe un ton amenintator ca ,daca nu sunt de acord sa cooperez ,el va aduce probe despre vinovatia mea ,ma va scoate ca sunt vinovat in dosarul respectiv si o sa ma aresteze....si ma va impiedica sa-mi desfasor activitatile comerciale in continuare.Oricum cand am plecat,m-a convins ca este in stare sa "fabrice" dovezi si sa ma incrimineze....Mi se parea un adevarat santaj ce a facut cu mine.Imediat am auzit ca procurorul Lele face audieri cu problema despre care mi-a zis....Si din nou am primit mesaj de la el ca asteapta de la mine 50.000 DM ca sa nu ma implice in problemele penale pentru care m-a chemat la birou.Mi s-a parut ca este hotarat sa  ma aresteze ,chiar cu riscul de a comite un abuz.M-am gandit sa nu ma impiedice sa fac afacerile mele,asa ca am fost de acord sa-i platesc suma.In schimbul acestei sume procurorul mi-a promis ca ma lasa in pace si asa s-a intamplat.Dar in vara anului 2000 am ajuns din nou in vizorul d-lui procuror Lele Alexandru,cu ocazia arestarii lui Emil P. angajat la firma Herti,care se ocupa cu afaceri cu petrol.Atunci mi-a trimis un mesaj printr-o persoana audiata,in sensul ca stie ca in spatele afacerii sta Ranyak.Zoltan,pe care o sa-l aresteze. Am fost intrigat,neavand amestec in problemele anchetate si m-am gandit ca procurorul vrea din nou bani.Asa ca m-am dus personal la el si i-am spus ca nu asa ne-a fost intelegerea ,sa-mi ceara din nou bani,dar elmi-a facut semn sa tac si mi-a facut semn ca peste 15 minute ne intalnim in alta parte,desenand pe o hartie adresa locului respectiv,str.Roman Ciorogariu.
Acolo procurorul mi-a precizat ca de fapt,el vrea suma de 20.000 DM sa ma lase in pace si pe mine si pe cel audiat ,care imi era prieten.Tot atunci stiind ca-l cunosc pe Adrian Tarau,care avea tatal politician la PDSR ,mi-a cerut ca in cazul in care PDSR castiga alegerile sa-l ajutam sa fie numit in functia de procuror -sef.A doua zi cand i-am adus banii la aceiasi adresa ,am fost condus inauntru de omul lui de incredere ,care locuia acolo si pe care am aflat ca-l cheama Dorin,despre care procurorul mi-a zis ca el va fi omul care ma va contacta in viitor.Banuiala mea ca procurorul Lele a fabricat alt dosar penal doar ca sa ne ceara bani s-a adeverit si acum,astfel ca prietenul meu nu a mai fost citat in ancheta,iar Paulescu a fost scos de sub urmarire penala,dupa ce a fost arestat abuziv.Peste doua luni in preajma alegerilor din anul 2000 am fost cautat de Dorin,care mi-a cerut intalnire langa podul Decebal.Cand am ajuns in locul respectiv,el s-a urcat in masina mea si mi-a cerut sa conduc in diferite directii,sa nu fim urmariti.In cele din urma mi-a cerut sa opresc la un bloc de pe str.Sovata,unde ma astepta procurorul Lele,la o masa plina de lucrari pe care le instrumenta.Mi-a spus si mi-a aratat ca are intentia sa promoveze cauze penale privind printre altii si pe Adrian Tarau.Mi-a spus din nou sa facem tot posibilul sa ajunga procuror-sef,ca atunci va uita de aceste dosare.In februarie am fost din nou contactat si condus de Dorin pe strada Postavarului,un apartament lipit de casa procurorului.Acesta a venit din nou si mi-a spus ca nu mai are nevoie de sprijinul nostru politic,intrucat si-a aranjat problema,dar in schimb ne-a cerut suma de 16.000 DM...."
Aceste declaratii sunt uluitoare si autentice de la inceput pana la sfarsit ! Iar acum colericul Lele,abandonat in presa de protectorii sai ,este suspicios,vrea sa para atotstiutor si pentru nimic in lume nu vrea sa mai depinda de nimeni.
In Gazeta de Oradea au aparut ample articole in care atacurile la persoana si calomnia se conjuga cu interesele de reprimare a avocatilor care nu au nevoie de protectia acestei gazete de santaj.
Lele si ai lui nu vor sa-si aminteasca din stiinta dreptului ca sunt interzise actiuni care urmaresc prejudicierea demnitatii,onoarei,vietii personale,dreptul la propria imagine,cat si manifestarile contra bunelor moravuri.
Cu atat mai mult cu cat acestea sunt indreptate impotriva unui avocat devenit si martor al acuzarii printr-un concurs de imprejurari ce nu-i poate fi imputat.
Lele nu trebuie sa uite ca impotriva sa au fost inaintate plangeri penale,autodenunturi,au fost administrate probe,s-au respectat procedura penala si legile tarii.Era normal sa se administreze probe care,in cea mai mare parte au confirmat comiterea de catre acesta a unor fapte grave de coruptie.....
Luat la intrebari in dosarele sale ,Lele a aratat cu degetul spre ceilalti.
Daca nu a mai putut aresta,a trecut la santaj in presa......
In fine trebuie retinut ca o persoana cu dosar penal,inculpata pentru fapte de coruptie,nu poate fi un procuror,care exercita in cumul functia de editorialist la un ziar local si colaboreaza cu presa centrala martirizandu-se in fata opiniei publice.
Atata timp cat Lele figureaza pe statul de functiuni al unui parchet din tara si locul nu este declarat vacant-pentru a fi ocupat de alt procuror in conditiile legii- se pune problema cum admite Parchetul General si Consiliul Superior al Magistraturii ca acesta salucreze in presa.
Aceste doua functii nu pot fi cumulate,chiar daca nu se afla in exercitiul functiunii ca procuror,pentru simplul motiv ca legislatia in materie nu permite......"
ep.XIII -continua.
Avocat Elena Albutiu

Niciun comentariu: